“Αν δεν έχει δει κάποιος την Καπέλα Σιξτίνα δε μπορεί να συλλάβει τι είναι ικανός να κάνει ένας άνθρωπος” λέγεται ότι έχει πει ο Γκαίτε και θα συμφωνήσω απόλυτα. Το μικρό παρεκκλήσι του Βατικανού αποτελεί το αποκορύφωμα της δυτικής τέχνης, ένα εντυπωσιακό, πολύπλοκο, συγκλονιστικό έργο που δεν μπορεί ν’ αφήσει κανένα θεατή ασυγκίνητο. Μέσα στην πεπερασμένη επιφάνεια της οροφής του παρεκκλησιού ο Μιχαήλ Άγγελος κατάφερε να αφηγηθεί συναρπαστικές ιστορίες από τη Βίβλο, δημιουργώντας αξέχαστες μορφές. Και όλα αυτά βέβαια με την τεχνική του fresco (πρην στεγνώσει ο σοφάς) που δεν αφήνει κανένα περιθώριο για σφάλματα. Λίγα παγκόσμια έργα μπορούν να συγκριθούν σε μέγεθος, έμπνευση και καθαρή τεχνική με αυτό (μου έρχονται στο μυαλό οι τοιχογραφίες και τα ψηφιδωτά της Αγίας Σοφίας.
κάντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο και ζήστε το...Απλά τέλειο!!!
http://www.vatican.va/various/cappelle/sistina_vr/index.html
Μichelangelo Buonarroti (1475-1564) Γεννήθηκε στο Καπρέζε, μια κωμόπολη μόλις 60 χλμ μακριά από τη Φλωρεντία και που σήμερα, προς τιμή του λέγεται, Καπρέζε Μικελάντζελο. Είχε άλλα 4 αδέρφια και πάνω στη γέννα του τελευταίου, η μητέρα του, Φραντζέσκα, πέθανε, το 1481. Το 1486, η οικογένεια επιστρέφει στη γενέτειρα του πατέρα Λουδοβίκου Μπουοναρότι, τη Φλωρεντία.
2 χρόνια αργότερα, ο μικρός Μιχαήλ-'Αγγελος, μαθητεύει στο εργαστήρι του Ντομένικο Γκιρλαντάϊο και τον επόμενο χρόνο, γίνεται δεκτός, στην Ακαδημία των Μεδίκων και ζει στο Παλάτι τους. Διευθυντής εκεί είχε τοποθετηθεί, από τον μεγάλο ηγέτη της Φλωρεντία κείνη την εποχή, τον Λορέντζο τον Μεγαλοπρεπή, ο Μπερτόλντο Ντι Τζιοβάνι. Το 1496 φεύγει για τη Ρώμη κι αναλαμβάνει να φτιάξει το άγαλμα "Μεθυσμένος Βάκχος". Το 1498 αρχίζει να ετοιμάζει τη "Πιετά", για τον καρδινάλιο Ραφαέλε Ριάριο, ένα έργο που θα τον εκτινάξει στα ύψη!
Στην αρχή του 1500, επιστρέφει στη πατρίδα του και ξεκινά τον "Δαυίδ", το οποίο ολοκλήρωσε 4 χρόνια μετά. Τούτο το άγαλμα, είναι περίπου 4,5 μέτρα ύψος κι είναι τόσο καλά φτιαγμένο, που καθείς μπορεί να διακρίνει ακόμα και τις φλέβες του. Την επόμενη χρονιά, γνωρίζει τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και γίνονται φίλοι, παρόλη τη διαφορά ηλικίας τους!
Το 1508 αρχίζει να φτιάχνει την "Καπέλα Σιξτίνα". Το έργο τελειώνει το 1512 και τον αναγορεύει ουσιαστικά ως τον μεγαλύτερο καλλιτέχνη του κόσμου! Το 1525 ξεκινά τη Λαυρεντιανή Βιβλιοθήκη, που σχεδιάστηκε να φιλοξενήσει, μια θαυμάσια συλλογή βιβλίων των Μεδίκων. Το 1534 πάει οριστικά στη Ρώμη κι ετοιμάζει τη "Δευτέρα Παρουσία", τη μεγαλύτερη τοιχογραφία, που 'χε ποτέ, ο τότε κόσμος! Το 1546 σχεδιάζει εκ νέου το Ναό του 'Αγιου Πέτρου.
Πέθανε σε ηλικία 89 ετών και κατόπιν ύστατης επιθυμίας του, θάφτηκε στη πατρίδα του τη Φλωρεντία, στο εκκλησάκι Σάντα Κρότσε.
2 χρόνια αργότερα, ο μικρός Μιχαήλ-'Αγγελος, μαθητεύει στο εργαστήρι του Ντομένικο Γκιρλαντάϊο και τον επόμενο χρόνο, γίνεται δεκτός, στην Ακαδημία των Μεδίκων και ζει στο Παλάτι τους. Διευθυντής εκεί είχε τοποθετηθεί, από τον μεγάλο ηγέτη της Φλωρεντία κείνη την εποχή, τον Λορέντζο τον Μεγαλοπρεπή, ο Μπερτόλντο Ντι Τζιοβάνι. Το 1496 φεύγει για τη Ρώμη κι αναλαμβάνει να φτιάξει το άγαλμα "Μεθυσμένος Βάκχος". Το 1498 αρχίζει να ετοιμάζει τη "Πιετά", για τον καρδινάλιο Ραφαέλε Ριάριο, ένα έργο που θα τον εκτινάξει στα ύψη!
Στην αρχή του 1500, επιστρέφει στη πατρίδα του και ξεκινά τον "Δαυίδ", το οποίο ολοκλήρωσε 4 χρόνια μετά. Τούτο το άγαλμα, είναι περίπου 4,5 μέτρα ύψος κι είναι τόσο καλά φτιαγμένο, που καθείς μπορεί να διακρίνει ακόμα και τις φλέβες του. Την επόμενη χρονιά, γνωρίζει τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και γίνονται φίλοι, παρόλη τη διαφορά ηλικίας τους!
Το 1508 αρχίζει να φτιάχνει την "Καπέλα Σιξτίνα". Το έργο τελειώνει το 1512 και τον αναγορεύει ουσιαστικά ως τον μεγαλύτερο καλλιτέχνη του κόσμου! Το 1525 ξεκινά τη Λαυρεντιανή Βιβλιοθήκη, που σχεδιάστηκε να φιλοξενήσει, μια θαυμάσια συλλογή βιβλίων των Μεδίκων. Το 1534 πάει οριστικά στη Ρώμη κι ετοιμάζει τη "Δευτέρα Παρουσία", τη μεγαλύτερη τοιχογραφία, που 'χε ποτέ, ο τότε κόσμος! Το 1546 σχεδιάζει εκ νέου το Ναό του 'Αγιου Πέτρου.
Πέθανε σε ηλικία 89 ετών και κατόπιν ύστατης επιθυμίας του, θάφτηκε στη πατρίδα του τη Φλωρεντία, στο εκκλησάκι Σάντα Κρότσε.