Για τις τράπεζες καλοί πελάτες θεωρούνται όσοι εξοφλούν με δόσεις τις πιστωτικές τους κάρτες. Στο λεξιλόγιο των τραπεζιτών αποκαλούνται «περιστρεφόμενες πόρτες» γιατί δύσκολα μπορούν να ξεφύγουν από τον φαύλο κύκλο του δανεισμού. Αντίθετα οι καλοπληρωτές που δεν αφήνουν υπόλοιπα στο τέλος του μήνα αποκαλούνται «ναυάγια», γιατί δεν χρεώνονται με τα υψηλότατα επιτόκια των δόσεων!
Τα μυστικά της πιστωτικής κάρτας και η άγνωστη ιστορία της είναι ένα μόνο από τα πολλά συναρπαστικά κεφάλαια της εκπομπής για τον υπερδανεισμό των Ελλήνων, η οποία αναλύει το γιγαντιαίο κοινωνικό πείραμα που διεξάγεται τις μέρες μας: τη μετατροπή της Ελλάδας από κοινωνία αποταμίευσης σε ένα έθνος υπερχρεωμένων και σκλαβωμένων από τα δάνεια καταναλωτών.
Για να επιτευχθεί ο στόχος πρέπει οι πολίτες να πειστούν να αγοράζουν προϊόντα όχι με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες, αλλά τις υποσυνείδητες επιθυμίες τους. Η εκπομπή παρουσιάζει την ιστορία του Έντουαρντ Μπερνές, ανιψιού του Σίγκμουντ Φρόιντ και ιδρυτή της σύγχρονης διαφήμισης και των δημοσίων σχέσεων. Η πρώτη μεγάλη διαφημιστική επιτυχία του ανθρώπου που θεωρείται ότι άλλαξε την όψη της ανθρωπότητας τον 20ο αιώνα, ήταν ότι κατάφερε να διαδώσει το κάπνισμα στις γυναίκες.
Στα τέλη της δεκαετίας του '20 οι καπνοβιομηχανίες ζήτησαν από τον Μπερνές να βρει τρόπους για την επέκταση της πελατείας τους. Το κάπνισμα εθεωρείτο ταμπού για τις γυναίκες που την ίδια εποχή αγωνίζονταν για ίσα δικαιώματα με τους άνδρες. Εφαρμόζοντας τις θεωρίες του θείου του ιδρυτή της ψυχανάλυσης, ο Μπερνές ξεκίνησε μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια παρουσιάζοντας τα τσιγάρα, όχι ως ένα καταναλωτικό προϊόν, αλλά ως «δάδα ελευθερίας» και κατάφερε να πείσει το γυναικείο πληθυσμό ότι το κάπνισμα συμβόλιζε την χειραφέτηση των γυναικών! Από τότε τα διαφημιστικά μηνύματα απευθύνονται όχι στη λογική, αλλά στο υποσυνείδητο μας. Απόδειξη, ένα εντυπωσιακό βίντεο που παρουσιάζεται στην εκπομπή και δείχνει πως ετοιμάζεται μια διαφημιστική εκστρατεία για ένα είδος ψωμιού.
Μεταξύ των θεμάτων της εκπομπής τα καταναλωτικά και κάθε λογής δάνεια που χορηγούνται σήμερα αφειδώς στην Ελλάδα με επιτόκια μεγαλύτερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι αμφιλεγόμενες πρακτικές των τραπεζών και τα κοινωνικά προβλήματα στην Ελλάδα των υπερχρεωμένων Ελλήνων: διαζύγια, αυτοκτονίες και κατασχέσεις αυτοκινήτων ή σπιτιών που βγαίνουν σε πλειστηριασμό και καταβροχθίζονται έναντι πινακίου φακής από τα «κοράκια», τα ανεξέλεγκτα κυκλώματα της ελληνικής παραοικονομίας.
Ελλάς Ελλήνων Υπερχρεωμένων
Πηγή:[tvxs.gr/webtv]
Τα μυστικά της πιστωτικής κάρτας και η άγνωστη ιστορία της είναι ένα μόνο από τα πολλά συναρπαστικά κεφάλαια της εκπομπής για τον υπερδανεισμό των Ελλήνων, η οποία αναλύει το γιγαντιαίο κοινωνικό πείραμα που διεξάγεται τις μέρες μας: τη μετατροπή της Ελλάδας από κοινωνία αποταμίευσης σε ένα έθνος υπερχρεωμένων και σκλαβωμένων από τα δάνεια καταναλωτών.
Για να επιτευχθεί ο στόχος πρέπει οι πολίτες να πειστούν να αγοράζουν προϊόντα όχι με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες, αλλά τις υποσυνείδητες επιθυμίες τους. Η εκπομπή παρουσιάζει την ιστορία του Έντουαρντ Μπερνές, ανιψιού του Σίγκμουντ Φρόιντ και ιδρυτή της σύγχρονης διαφήμισης και των δημοσίων σχέσεων. Η πρώτη μεγάλη διαφημιστική επιτυχία του ανθρώπου που θεωρείται ότι άλλαξε την όψη της ανθρωπότητας τον 20ο αιώνα, ήταν ότι κατάφερε να διαδώσει το κάπνισμα στις γυναίκες.
Στα τέλη της δεκαετίας του '20 οι καπνοβιομηχανίες ζήτησαν από τον Μπερνές να βρει τρόπους για την επέκταση της πελατείας τους. Το κάπνισμα εθεωρείτο ταμπού για τις γυναίκες που την ίδια εποχή αγωνίζονταν για ίσα δικαιώματα με τους άνδρες. Εφαρμόζοντας τις θεωρίες του θείου του ιδρυτή της ψυχανάλυσης, ο Μπερνές ξεκίνησε μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια παρουσιάζοντας τα τσιγάρα, όχι ως ένα καταναλωτικό προϊόν, αλλά ως «δάδα ελευθερίας» και κατάφερε να πείσει το γυναικείο πληθυσμό ότι το κάπνισμα συμβόλιζε την χειραφέτηση των γυναικών! Από τότε τα διαφημιστικά μηνύματα απευθύνονται όχι στη λογική, αλλά στο υποσυνείδητο μας. Απόδειξη, ένα εντυπωσιακό βίντεο που παρουσιάζεται στην εκπομπή και δείχνει πως ετοιμάζεται μια διαφημιστική εκστρατεία για ένα είδος ψωμιού.
Μεταξύ των θεμάτων της εκπομπής τα καταναλωτικά και κάθε λογής δάνεια που χορηγούνται σήμερα αφειδώς στην Ελλάδα με επιτόκια μεγαλύτερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι αμφιλεγόμενες πρακτικές των τραπεζών και τα κοινωνικά προβλήματα στην Ελλάδα των υπερχρεωμένων Ελλήνων: διαζύγια, αυτοκτονίες και κατασχέσεις αυτοκινήτων ή σπιτιών που βγαίνουν σε πλειστηριασμό και καταβροχθίζονται έναντι πινακίου φακής από τα «κοράκια», τα ανεξέλεγκτα κυκλώματα της ελληνικής παραοικονομίας.
Ελλάς Ελλήνων Υπερχρεωμένων
Πηγή:[tvxs.gr/webtv]